Ostajan opas

Ohjeet verkkokaupasta ostamiseen

Verkkokaupasta ostamisessa on neljä vaihetta: 

  
1. Tuotteiden etsiminen ja valitseminen 

2. Siirtyminen ostokoriin   

3. Toimitustietojen antaminen  

4. Maksaminen

 

Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä. 


1. Tuotteiden etsiminen ja valitseminen

 

Kaikki tuotteet ovat listattuna Verkkokaupan etusivulla ja "Tuotteet"-sivulla. 

Valitse haluamasi tuote/tuotteet ja lisää ne ostoskoriin painamalla "Lisää ostoskoriin"-nappia. Tässä vaiheessa tuote siirtyy vasta ostoskoriin. Tilataksesi sinun on vielä ostoskorin kautta syötettävä tilausosoite, hyväksyttävä tilaus ja toimitusehdot, sekä maksettava. Vasta tässä vaiheessa ostotapahtuma on suoritettu.

Mikäli haluat lisätietoa tuotteesta, paina tuotteen nimeä tai kuvaa, jolloin siirryt tuotekohtaiselle sivulle, missä löydät kaiken olennaisen tiedon tuotteesta. 

 

2. Siirtyminen ostoskoriin

 

Kun olet siirtänyt tuotteen ostoskoriin, sivun ylälaitaan ilmestyy tumma palkki. Tätä palkkia painamalla siirryt ostokoriin. Kun olet siirtänyt kaikki haluamasi tuotteet ostoskoriin, voit ostaa tuotteet antamalla yhteystietosi ja maksamalla ostoksesi.  

Ostoskorissa voit vielä muuttaa tilausta. Voit myös poistaa tuotteita ostoskorista painamalla hintatiedon oikealla puolella olevaa roskakoria. Voit myös muuttaa tilattujen tuotteiden kappalemäärää. Mikäli haluat tilata useamman kappaleen samaa tuotetta, valitse määrä syöttämällä "Määrä" kenttään kappalemäärän jonka haluat tilata. Muutettuasi kappalemäärää ostoskori pyytää sinua päivittämään ostoskoria, minkä jälkeen ostoskorin hinta muuttuu kappalemäärän mukaisesti. Tilauksesi loppuhinnan tulisi tässä vaiheessa muuttua kupongin alennusmäärän mukaisesti. 

Voit tässä vaiheessa myös lunastaa mahdollisen alennuskoodin. Syötä koodi kohtaan "Anna kuponkikoodi" ja paina "Lunasta kuponki".

Siirtyäksesi eteenpäin, paina "Tilaa". 

 

3. Toimitustietojen antaminen

 

Sivun päivityttyä Sinun tulee syöttää omat yhteystietosi. Huomioithan, että mikäli haluat, että tilaus toimitetaan muualle kuin itsellesi, rastita sivun alaosassa oleva ruutu "Anna erillinen toimitusosoite" ja syötä haluamasi toimitusosoite. Huomioithan, että tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia. Siirry eteenpäin painamalla "Seuraava". 
Seuraavaksi voit valita haluamasi toimitustavan. Kaikki tilaukset toimitetaan postitse postipakettina. Toimitus on ilmainen.  
Painamalla "Seuraava" siirryt maksamiseen. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
Siirry eteenpäin painamalla "Seuraava". 
Tässä vaiheessa sinun tulee vielä hyväksyä tilaus ja toimitusehdot, ennenkuin voit siirtyä maksamaan.
Maksettuasi tilaus on valmis ja se siirtyy käsiteltäväksi. 
Tilauksesi toimitetaan 3-5 arkipäivän kuluessa lähimpään Postin toimipisteeseen, missä se on noudettavissa 7 päivän ajan. 

 

4. Maksaminen

 

Verkkokaupassa tilaus maksetaan ennen tuotteiden toimittamista. Tilaus tulee maksaa suomalaisia verkkopankkeja tai yleisimpiä maksukortteja käyttäen. Luottokortilla maksaminen edellyttää 18-vuoden ikää. Verkkokaupassa on käytössä seuraavat maksutavat: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Visa, Mastercard, American Express, MobilePay, Collector Bank, Oma säästöpankki. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-salatulla maksulomakkeella, josta tiedot lähetetään edelleen salattuna Luottokunnalle. Mitään korttitietoja ei tallenneta kaupan omaan järjestelmään. Pankkitunnuksilla maksettaessa asiakas ohjataan verkkopankkien maksupalveluihin, joissa maksutapahtumat rekisteröidään turvallisesti kunkin pankin omassa maksujärjestelmässä. Kaikki maksutapahtumat suoritetaan euroissa (€). 

 

Maksupalvelutarjoaja

 

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

 

Tilausvahvistus

 

Tilausvahvistus toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse, vastaanotetun tilauksen jälkeen. 

 

 

Toimitukset

 

Postipaketti toimitetaan toimitusosoitetta lähimpänä olevaan Postin toimipaikkaan. Posti säilyttää lähetyksiä 7 vuorokautta, tämän jälkeen noutamaton lähetys palautetaan lähettäjälle. Postin sivuilta löytyvät Postin toimipisteet ja niiden aukioloajat. Postin palvelunumero yksityisille henkilöille on 0200 71000 (puhelun hinta pvm/mpm).

 

Tuotteiden toimituskulut ovat ilmaisia. Mediwell Oy vastaa tuotteiden toimituskuluista. Asiakas vastaa mahdollisista tuotteiden palauttamisesta aiheutuneista posti- ja käsittelykuluista. Lähetys on noudettavissa 7 vuorokauden ajan toimitustavasta riippumatta.

 

Saapumisilmoitus

 

Tilauksen vastaanottaja saa saapumisilmoituksen joko sähköpostilla, tekstiviestillä tai postitse, kun paketti on saapunut postin toimipaikkaan ja on noudettavissa.

 

Asiakaspalvelu

 

Asiakaspalvelumme auttaa Sinua ongelmatilanteissa!

sähköposti: asiakaspalvelu@mediwell.fi

puhelinnumero: 050-5536533

 

Tuotteiden palauttaminen

 

Etäkaupassa kuluttaja-asiakkaalla on 14 vuorokauden maksuton peruuttamisoikeus, joka koskee myös virheettömiä tuotteita. Peruuttamisoikeus ei kuitenkaan koske avattuja kosmetiikkatuotepakkauksia (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §). Verkkokaupan asiakkailla on 14 vrk peruuttamisoikeus avaamattomille, kokeilemattomille tuotteille. 14 vrk peruutusaika alkaa tuotteen vastaanottamisesta. Asiakas vastaa tuotteen kunnosta lähetyksen vastaanottamisen jälkeen sekä palautuskuljetuksen aikana. Noudata huolellisesti palautusohjeita palauttaessasi tuotteita. HUOM! Asiakas vastaa palautuksen posti- ja käsittelykuluista. Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Voit palauttaa ohjeita noudattaen avaamattoman ja käyttämättömän tuotteen, jolloin verkkokauppa hyvittää tuotteen sinulle, ja voit halutessasi tehdä uuden tilauksen. Asiakkaan tulee välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta tarkistaa tilauksen kunto ja tilatut tuotteet. Palauta myös viallinen tai virheellinen tuote palautusohjeiden mukaisesti.